Kaliteli ve Kurumsal Bir İnşaat Web Sitesi Nasıl Tasarlanır?

İnşaat firmalarına özel olarak tasarlanacak bir web sitesinde bulunması gereken özellikler nelerdir? Bir inşaat veya proje web sitesinde hangi detaylar müşterilerin dikkatini çeker? İnşaat projeleri tanıtımlarında talep toplamak için web sitesinde hangi özelliklere yer verilmelidir? Bu makalemizde iyi bir inşaat web sitesi nasıl tasarlanır, bu detaylara yer vereceğiz.

Günümüzde en etkili paylaşım ve iletişim aracı olan internet dünyaya açılan bir pencere haline gelmiştir. Sürekli gelişen internet dünyasında doğru şekilde yer almak, devamlılık ve geniş kitlelere ulaşmak açısından son derece önemlidir. Firmaların sanal ortamdaki temsilcileri haline gelen web siteleri ilk izlenim için ciddi bir vitrin konumundadır.
Yatırım veya oturum amaçlı bir ev almayı düşünen bireylerin %82 si ilk araştırmayı satış ofislerini tek tek gezmek yerine internet üzerinden gerçekleştirmektedir. Konut araştırmalarının internete yoğunlaşmış olması iyi kurgulanmış bir proje web sitesine sahip olmayı kaçınılmaz hale getirmiştir. Tüm sektörler için kullanılan standart web sitelerinin inşaat firmaları ve projeler içinde uygulanması maalesef faydadan çok zarar getirmektedir. Diğer taraftan konut projesi tanıtımları için yürütülen dijital kampanyalarla müşteriler firmanın web sitesine yönlendirilmektedir. Ancak firma web sitesinde proje ile ilgili yeterli bilgi olmaması, yalnızca proje görselleri ile geçiştirilmesi, bir proje iletişim formuna dahi yer verilmemesi gibi olumsuzluklar reklam bütçelerini boşa çıkarabilmektedir.
Bu kapsamda ziyaretçilerinize firmanızı ve projelerinizi etkin ve doğru şekilde tanıtabileceğiniz iyi bir inşaat web sitesi için önerilerimizi şöyle sıralayabiliriz;

 

Güncellenebilir ve İleriye Dönük Bir Web Sitesi Tabanı Oluşturun

İnşaat web sitesi altyapısı

Kullanıcıların tüm ihtiyaçlarına cevap verebilecek kurumsal bir inşaat web sitesi için iyi bir fizibilite çalışması yapılmalıdır. Stratejileri oluştururken müşteri gibi düşünmekte ve web sitenizin sayfalarını müşterinin güncel alışkanlıklarına göre tasarlamakta fayda var. Buna günümüzde kullanıcı akışı diyoruz ve kaliteli bir inşaat web sitesi için ziyaretçilerin aradığını nerede bulacağı, projenizle nasıl iletişime geçebileceği gibi konuları kapsamaktadır.
İnşaat web sitenizin sayfaları karışıklıktan uzak sade bir tasarıma sahip olmalı. ( İnsanların yüzde 38’i eğer içerik/tasarım çekici değilse o web sitesini kullanmayı bırakıyor. Kaynak:Adobe)
Web sitenizin HTML 5, CSS 3 gibi güncel yazılım kodlamasına sahip olması hız ve güvenlik açısından son derece önemlidir. Bu konuda çok eski yazılımlara sahip hazır web sitelerinde kullanılan proje tanıtım sayfalarında detaya yer verilememesi, mobil uyumlu (responsive ) olmaması günümüzde kullanıcı ihtiyaçlarını karşılamamaktadır.
Diğer taraftan web sitenizi yenileme kararı aldıysanız kurumsal kimlik altyapınızı mutlaka gözden geçirin. Kurumsal bir email adresiniz ( Ör: bilgi@abcyapi.com ) yok ise bunu şu anda edinmenin tam zamanı. Modern ve yenilikçi bir web sitesi içinde yüksek çözünürlüklü kaliteli bir kurumsal logoya ihtiyacınız olacak.
Firmanızın tarihçesi çok eski olup çok köklü bir firma olabilirsiniz. Hatta bulunduğunuz ilde herkesin firmanızı zaten bildiğini, yapılacak tanıtım faaliyetlerine ihtiyacınız olmadığını da düşünebilirsiniz. Ancak günümüzde değişen konut alım alışkanlıklarına direnç göstermeden ayak uydurmak, firmanızı geleceğe taşımanız için hayati derecede öneme sahiptir.

 

 Proje Tanıtım Sayfanız Satış Ofisinize Müşteri Çekebilir mi?

tekno smart web ile müşteri çekme

Bir inşaat web sitesinde proje tanıtım sayfası, tüm dijital tanıtım çalışmalarının özünü oluşturur. Çünkü bir müşteri projenizi gezdiğinde onu etkilemeniz gerekiyor ki satın almaya biraz daha yaklaşsın ve satış ofisinizi ziyaret etsin. ( Web sitelerinin ziyaretçi sayısının yüzde 47’si, web sitesinde herhangi bir bölüme bakmadan önce şirketin projeleri ve hizmetleri sayfasını ziyaret ediyorlar. Kaynak: KoMarketing)
Bu sebeple web sitenizin proje sayfası inşaatın gidişatına göre kategorilere ayrılabilmelidir. Detaylı bir tanıtım için proje künyesi, sanal tur, online katalog, haritada gösterim, tanıtım filmi izletme gibi modüller içermesi önem arz etmektedir. Tüm bu tanıtım faaliyetlerinin meyvesi,  ziyaretçilerin projenizle ilgilenerek daha detaylı bilgi almak için sizinle irtibata geçebilecekleri bilgi formunu doldurmaları olacaktır.
Yatırımcıların ihtiyaçlarına cevap vermeyen inşaat web sitelerinin ortak özellikleri; proje tanıtımlarının sadece 3D Render resimlerinden ibaret olması, SEO çalışmalarının yapılmamış olması, projelerin içerik &görsel kalitesinin düşük olması, küçük bir değişiklikte dahi ajans ile uzun işlemler ve mücadeleler gerektirmesini gösterebiliriz.

 

İnşaat Web Sitenize Ziyaretçi Çekmenin En Basit Yöntemi: SEO

inşaat web seo ayarları nasıl yapılır

Sitenizin içeriğinde yer alan açıklamalar kısa ve öz cümlelerden oluşmalı aynı zamanda güncel SEO tekniklerine uygun şekilde düzenlenmelidir. (Bir içeriği okumak için 15 dk verildiğinde, insanların 3’de 2’si daha güzel tasarlanmış bir yazıyı okumayı tercih ediyor. Kaynak:Adobe)
Oturumluk yada yatırımlık konut sahibi olmak isteyenlerin karşısına bir reklam vermeden direk Google ve Yandex aramaları üzerinden çıkabilirsiniz. İnşaat firmalarına önerebileceğimiz güncel SEO tekniklerini şöyle özetleyebiliriz;
  • Web sitenizdeki açıklamalar lokasyonunuza uygun anahtar kelimelerin seçildiği SEO çalışmaları ile desteklenmelidir. İyi seçilmiş bir anahtar kelimeyle bölgenizdeki arama motoru sonuçlarında üst sıralarda yer alarak yatırımcıların firmanıza ve projelerinize ulaşmasını kolaylaştırabilirsiniz.
  • Ana sayfanızda firma haberlerine ve proje tanıtımlarına yer verin. Örneğin; Projemizin temelleri atıldı, lansmana özel fiyatlarla satışa çıkan projemiz, projemizde kişiye özel ödeme planı gibi haberlere anasayfanızda yer verin. (Ziyaretçilerin yüzde 86’sı şirketin projeleri ve hizmetleri ile alakalı bilgileri şirket web sitesinin ana sayfasında görmek istiyor. Kaynak: KoMarketing)
  • Eğer bölgenize ait aramalarda ilk sayfada çıkmıyorsanız web sitenizin SEO yapısını ve firmanızın bu konuda neden geride kaldığını bir uzman ile değerlendirmelisiniz. https://wmaraci.com/sira-bulucu linki ile arama motorlarındaki yerinizi ücretsiz kontrol edin. Anahtar kelime bölümüne ‘izmir konut projeleri’, ‘izmir inşaat firmaları’, ‘izmir inşaat projeleri’ gibi en çok aranacak kelimeleri girerek firmanızın kaçıncı sırada çıktığını görebilirsiniz.
  • Ziyaretçilerinize firmanızı tanıtan “Hakkımızda” sayfasında klasik ifadeler kullanmak yerine çok kısa ve öz bir şekilde firmanızın tarihçesinden, kalite politikanızdan, vizyon ve misyonundan bahsedin. Diğer taraftan firmanızın teslim ettiği en büyük projelere SEO tekniklerine uyarak anasayfanızda yer verin. (Ziyaretçilerin yüzde 52’si anasayfada “Hakkımızda” kısmını görmek istiyor. Kaynak: KoMarketing)
  • Potansiyel müşterilerinizin sizinle irtibata geçebilmesi için tüm iletişim kanallarına ait bilgilerinizin yer aldığı bölümler oluşturmalısınız. (İnsanların yüzde 51’i iletişim bilgilerinin birçok şirketin web sitesindeki en önemli eksik olduğunu düşünüyor. Kaynak: KoMarketing)

 

Sosyal Medya Hesaplarınız İle Köprüler Kurun

inşaat web sosyal medya köprüleri

Günümüzde yaygın olarak kullanılan facebook, twitter, youtube gibi sosyal medya kanalları ile büyük kitlelerle iletişim kurabilir ve aynı zamanda müşterilerinizin gözünde prestij sağlayabilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızı güncel tutun ve web sitenizden kolay bir şekilde geçiş yapılabilecek bağlantı linkleri kullanın. Facebook hesabınızda 1.000 kişilik bir takipçi listenizin olduğunu düşünürsek bunu firmanıza yıl boyunca ayrılmış ücretsiz bir billboard gibi değerlendirebilirsiniz. Proje ve kampanyalarınızı paylaşın, müşterilerinizin yorumuna açın ve böylece daha geniş kitlelere bedava ulaşma fırsatı yakalayın.

 

İnşaat Web Sitenizi Mutlaka Güncel Tutun

Periyodik olarak güncellenmeyen içerikler firmanın bulunduğu il ya da ilçede Google sıralamasındaki rekabette geri kalmasına neden olur. Bu yüzden inşaat firmaları maliyeti daha yüksek tanıtımlarla sıralamalarını yükseltmeye çalışırlar. Bunun yerine periyodik olarak firmanızdan ve projenizden haberlere yer verin, bu haberleri sosyal medya hesaplarınızda paylaşın ve proje sayfanızdaki bilgileri SEO tekniklerine göre sürekli güncel tutun. Böylece google botları sitenizi daha sık ziyaret edecek ve sizi arama sonuçlarında üst sıralara taşıyacaktır.
Sürekli yenilenen internet dünyasında inşaat web sitelerinin yazılım ve görselinin de güncellemesi gündemde kalabilmek için önemli bir kriterdir. Ajansınız ile inşaat web sitenizi güncel kullanıcı taleplerine göre modüler halde yenileyebileceğiniz bir hizmet anlaşması yapın.

 

Proje Tanıtım Kampanyanızın Verimliliğini Google Analytics İle Ölçün

inşaat web sitesi istatistikleri

Çeşitli platformlarda yürüttüğünüz proje kampanyanızla ilgilenen müşteriler soluğu web sitenizde almaktadır. Kampanya mecralarından elde ettiğiniz verimi ölçebilmek için web sitenize entegre bir Google Analytics hesabı edinin. Böylece reklam kanallarından ne kadar fayda sağlayabildiğinizi anlık olarak ölçümleyebilirsiniz. Ziyaretçilerin hangi projenizle daha fazla ilgilendiğini, yönlendirdiğiniz linklere tıklayıp tıklamadığını ve sitenizde ne kadar vakit geçirdiklerini görebilirsiniz. Aldığınız raporlar ile kampanya verimliliğinizi şeffaf bir şekilde değerlendirebilir, sonuçlara göre bir sonraki kampanya ve reklam mecranız için daha stratejik kararlar alabilirsiniz.

 

Sektörde Tecrübeli Bir Ajans Desteği Alın

Tekno smart web (2)

İnşaat web sitenizin alt yapısı ziyaretçi çekecek ve satışı destekleyecek şekilde olmalıdır. Bu konuda hazır web sitelerini kullanmak yerine profesyonel ve konut projeleri konusunda tecrübeli ajanslar ile firmanıza ve bölgenize özel çözümler üretmeye çalışın. Ajans seçiminde diğer bir husus ise gerektiğinde teknik destek alabileceğiniz, web sitenizde ortaya çıkabilecek hata ve sorunlarda işin arkasında duracak olanı tercih etmenizdir. İşinin ehli kurumsal bir ajans ile yapılan çalışmaların ilk yatırım maliyeti pahalı gibi görünse de sonraki dönemlerde mutlaka kendisini amorti edecek, size zaman ve emekten kazandıracaktır.
Diğer taraftan ajansınızdan alacağınız yedekleme hizmeti veri kaybı riskinizi azaltırken, güvenli ve hızlı sunuculara sahip ajanslar ile daha kaliteli sonuçlar alabilirsiniz.

 

Değişmeyen Tek Şey Değişimin Kendisidir

İnşaat web sitesi değişimi

Teknoloji tüm dünyada hızlı bir şekilde değişmekte ve ülkemizdeki yeni nesil bu değişime çok daha dinamik bir şekilde uyum sağlamaktadır. Artık mevcut koşullarda ticaretin kuralları değişmiş, geleceğine yatırım yapmak isteyen firmaların kurumsal kimlik ve web sitelerini yenilemesinin dışında pazarlama stratejisi olarak dijital platformlardan faydalanması da bir zorunluluk haline gelmiştir.
İnşaat firmalarına özel olarak geliştirdiğimiz kolay yönetilebilir panele sahip TeknoSmartWeb paket fiyatlarımıza aşağıdaki linkten ulaşabilir, sayfanın altındaki form ile kampanya detayı ve pdf ürün kataloğu talebinizi bırakabilirsiniz.

 

teknosmartweb buton