Konut Projenizin Tanıtım ve Pazarlamasında Beş Altın Kural

İletişim teknolojileri geliştikçe pazarlama teknikleri de farklı bir hal almaya başladı. Özellikle internetin gündelik hayatta yaygınlaşması, ticareti ve iş yöntemlerini başka bir boyuta taşıdı. Yapılan bir araştırmaya göre günümüzde insanlar vaktinin yaklaşık 5 saatini internette ve bununda yaklaşık 3 saatini sosyal medyada geçiriyor. Ayrıca konut almak isteyenlerin %82 sinin araştırmaya internetten başlaması, proje tanıtımlarında dijital ve sosyal pazarlama kanallarının kullanılmasını kaçınılmaz hale getirdi.
Gelişen ve ilerleyen teknolojinin gayrimenkul sektörüne de yansımaları oluyor.  Önceleri kapı kapı emlakçı gezilerek projelerden güncel bilgiler alınmaya çalışılıyordu. Günümüzde bireyler istediği lokasyonda yer alan güncel projeleri birkaç saniyede vakit kaybetmeden bulup aralarında kıyaslama yapabiliyor. Değişen koşullar ve artan rekabet sonucu yeni nesil konut pazarlamanızda verimliliğinizi arttıracak 5 altın kuralı şöyle sıralayabiliriz.

 

1. İşe Proje Kampanyanızı Hazırlamakla Başlayın
proje kampanyası
Başarılı bir pazarlama sürecinin başlangıcı iyi bir kampanya oluşturmaktan geçer. İyi bir kampanya stratejisi ile doğru kişilere doğru zamanda ulaşabilirsiniz.
İlk önce konut projenizin hitap ettiği hedef kitlenizi seçin. Daha sonra projenizin öne çıkan özelliklerini netleştirin. Müşterileriniz gibi düşünün, neden projenizden bir konut satın alsınlar? ( Cazip fiyat, ödeme kolaylığı, lokasyon, pirim değeri vs. ) Bu sorunun cevabını bulmaya çalışın ve çıkan sonuca göre kampanyanızda kullanacağınız en etkili fırsat ve sloganları belirleyin.
Konut projelerinize ait kampanya stratejinizi belirledikten sonra tüm platformlarda ( Google Adwords, facebook, bilboard, radyo vs. ) kullanılacak tek bir görsel ve işitsel reklam tasarımı hazırlatın.

 

2. Arama Motorlarındaki Yerinizi Alın
arama motorları
Türkiye’deki reklam mecralarının %97’sine ulaşan bir ağ olan arama motorları sayesinde kişilerin ilgi alanları belirleniyor ve daha verimli hedefleme yapılabiliyor. Arama motorlarında Google günlük 630 milyon ziyaretçi ve 8 milyar görüntülenme ile pazarın %85’ini elinde tutmaktadır. Diğer taraftan Yandex ise her geçen gün pazar payını artırmaya devam etmektedir. İnternet sitelerine tıklanmanın %90’ı Google aramalarının birinci sayfasından gerçekleşmektedir. Asıl rekabet çıkan sonuçlar arasında ilk 10, hatta ilk 5 te yer alabilmeyi gerektirmektedir. Arama motoru reklamcılığı ile;
  • Arama sonuçlarında üst sıralarda yer alarak daha fazla müşteriye ulaşırsınız,
  • Hedeflenen şehirde konut yatırımı yapmak isteyen, belirli bir yaş aralığında ve ilgi alanı gayrimenkul, yatırım olan kullanıcıları hedefleyebilirsiniz,
  • Müşteri firmanın sitesini bir reklama tıklayarak ya da direk olarak ziyaret ettiğinde bu reklamlar belirli periyotlar halinde müşteriyi takip eder. Bu sayede her yere reklamınızın verildiği imajı oluşur ve müşteri satın almaya bir adım daha yaklaşır.

 

3. Sosyal Medyada Daha Fazla Görünür Olun
Sosyal medya
Günümüzde etkin ve yaygın olarak kullanılan sosyal medya kanalları sayesinde büyük kitlelerle iletişime geçebilirsiniz. Örneğin Facebook dünyada 1 milyar ülkemizde ise yaklaşık 40 milyon kullanıcısıyla en büyük sosyal medya ağlarından biridir. Üyelerin etkin olarak kullandığı facebook’ta yılda yaklaşık 1 trilyon sayfa görüntülenmektedir. Haberlerin en hızlı yayıldığı soysal medya araçları ile ilgili yapabilecekleriniz ve önerilerimiz;
  • Facebook, Youtube gibi sosyal medya kanallarına sponsorlu reklam vererek akıllı telefon ve mobil cihaz kullanan ciddi bir müşteri kitlesine ulaşabilirsiniz.
  • Web siteniz haricinde birkaç sosyal medya hesabında görünür olmanız size olan güveni artırır.
  • İçeriklerinizi web sitenizde ve sosyal ağlarda aramalar için en uygun hale getirirseniz daha çabuk ulaşılabilir olursunuz
  • Web sitenize girdiğiniz proje haberlerinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşın. Bu hem proje tanıtımlarınızı gündemde tutacak hem de projenizin marka imajını sağlamlaştıracaktır.

 

4.Web Sitenizin Durumunu Gözden Geçirin
inşaat web sitesi
Satın alma sürecinde müşterilerin firma ve proje üzerinde araştırmaları genellikle web sitesinden başlıyor. İlk intiba olan web sitenizdeki kurumsal görüntü müşteri gözündeki olumlu imaj için çok önemli bir yer arz ediyor. Web sitenizi beğenilir ve canlı tutmanız için yapmanız gerekenler;
  • Web sitenizin arayüzünü modern, dinamik ve mobil için uyumlu hale getirin,
  • Web sitenize seo çalışması yaptırarak arama motorlarında üst sıralara çıkarın,
  • Ana sayfada firmanız ile birlikte proje tanıtımlarına da yer verin,
  • Konut projelerinizi kategorilere ayırın, (Planlanan, Devam Eden, Tamamlanan Projeler )
  • Proje tanıtım sayfanızın güzel tasarlanmış, okunaklı bir yazı karakterine sahip olmasına dikkat edin,
  • Web sayfanızda iletişim bilgileri ve hakkımızda sayfası mutlaka bulunmalı,
  • Ziyaretçilerin yüzde 86’sı şirketin ürünleri/hizmetleri ile alakalı bilgileri şirket web sitesinin ana sayfasında görmek istiyor. (Kaynak: KoMarketing)
  • Potansiyel ziyaretçilerle daha kolay iletişime geçebilmek için basit ve sade bir iletişim formu kullanın.
7/24 açık bir dükkân gibi hizmet sunan ve şirketinizin internetteki yüzü olan web sitenizin modern, dinamik ve seo destekli yapısıyla sizde dijital ortamdaki yerinizi iyileştirebilirsiniz.

 

5. Tamamlayıcı Çalışmaları İhmal Etmeyin
Tamamlayıcı çalışmalar
 Kampanyanızı birçok platformda yayınladıktan sonra diğer pazarlama kanallarıyla da destekleyin. Örneğin projenizin büyüklüğüne göre katalog, radyo spotu, tanıtım filmi gibi müşterinizi etkileyecek faaliyetlerde bulunun. Diğer taraftan sektörel web sitelerinde yer alarak projenizi ön planda tutabilir ayrıca firmanıza prestij katabilirsiniz.

 

 

 

Dijital Pazarlama İle Hedeflerinizi Yakalayın
Dijital pazarlama raporlamaTanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde potansiyel müşterileri hedefleyebilme özelliğinden dolayı dijital pazarlama ile reklam bütçeniz etkin ve verimli bir şekilde kullanılmış olur. Proje kampanyanızı yayınlamadan önce ücretsiz bir Google Analytics hesabı edinerek yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görebilir ve bir sonraki kampanya stratejinizi geliştirebilirsiniz.
Tekno Tanıtım, sektörde edindiği tecrübeler ile tüm bu stratejik çalışmaları paketler halinde inşaat firmalarının hizmetine sunmaktadır. Ayrıntılı bilgi için aşağıdaki butonu tıklayabilirsiniz…

 

Tanıtım paketleri link